Estrategias didácticas innovadoras para mejorar el proceso de enseñanza aprendizaje de educación física

Authors

  • Jennifer Beatriz Albán Carlo Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí
  • Lewin José Pérez Plata Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí
  • Nelson Eloy Vera Campuzano Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí

DOI:

https://doi.org/10.56124/sapientiae.v6i12.0005

Keywords:

practice, teaching strategies, educational innovations.

Abstract

This desk review article addresses some innovative teaching-learning strategies aimed at strengthening teaching and learning in physical education and emphasizes the importance of educational innovations that aim to meet the changing demands of education and society in general. The objective was to analyze these strategies from the point of view of other authors and to contribute to their knowledge. The methodology was based on a thorough review of previous studies that address the subject and the most relevant results after their application, highlighting the need for innovation to break with traditional teaching schemes. The results highlight the effectiveness of innovative strategies based on technological applications to improve student participation and performance and highlight the interest in adopting new teaching practices in physical education to solve the challenges of the present.

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Author Biographies

Jennifer Beatriz Albán Carlo, Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí

Estudiante de la Maestría en Educación, Mención Educación Física y Deporte. Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Ecuador.

Lewin José Pérez Plata, Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí

Docente de Postgrado Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Ecuador.

Nelson Eloy Vera Campuzano, Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí

Docente de Postgrado Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Ecuador.

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Published

2024-02-01

How to Cite

Albán Carlo, J. B., Pérez Plata, L. J. ., & Vera Campuzano, N. E. . (2024). Estrategias didácticas innovadoras para mejorar el proceso de enseñanza aprendizaje de educación física. Revista Científica Multidisciplinaria SAPIENTIAE. ISSN: 2600-6030., 6(12), 78–102. https://doi.org/10.56124/sapientiae.v6i12.0005